reklama

Dobrodružstvo v Karibiku alebo Ako som k plantáži prišiel

Ok, Ok. Zase ďalší „expert“, ktorý si tu chce robiť reklamu. Poviete si isto po tom, čo si prečítate môj profil. Áno, možno v každom odstavci na vás vybafne slovo biznis. Ale to ku mne jednoducho patrí

Písmo: A- | A+
Diskusia  (0)

Robím biznis (a je to tu) už viac ako tri dekády, vypracoval som sa sám, nepotreboval som ani protekčné kapitánske výložky, ani kompilovať rigoróznu prácu a ani sa inak „poctivo“ dostať do vplyvných kruhov. Viem sa živiť aj čestne. Nie je to ľahké, no dá sa to. Mám rád výzvy, rád podnikám v niečo novom a skúšam občas aj zariskovať. Tak prečo sa s vami o moje skúsenosti nepodeliť?

Moringa a moja púť k nej

 Symbol môjho posledného podnikateľského plánu a vlastne aj rizika je skrytý v slove Moringa, a to bude moje gro v ostatných článkoch. Nie, nebudem sa tu hrať na objaviteľa tropického stromu, ktorý zázračne nahradí výdobytky modernej medicíny. To určite nie. Ani homeopaticky konšpirovať, že tento superrýchlo rastúci „stromček“ je zázračný liek na všetko. No pre mňa je minimálne osudovým. Súvisí to aj s nezvyčajným biznisom v Karibiku. Moja manželka, Jarka Bartos, už čo to na blogu prezradila o našom spoločnom podnikaní. Rád to ale v krátkosti zhrniem.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
Obrázok blogu

Už sú to dlhé roky čo som rozbehol úspešnú personálnu firmu, bol som autorom a realizátorom mnohých projektov napríklad aj v oblasti energetiky, no moje pravé podnikateľské dobrodružstvo sa viaže až na oblasť Karibiku. Konkrétne ostrov Sv. Lucie. Potrebovali sme pred piatimi rokmi jednoducho dobyť naše takmer vytečené baterky. Jarka vyberala dovolenku v Karibiku no úplne náhodne sem spočinuli na ostrove Sv. Lucia. Okamžite sme vedeli, že tento ostrov bude pre nás osudným. Nie však v tom zlom slova zmysle, i keď exotických živočíšnych nástrah má Sv. Lucia neúrekom. Neprišli sme sem hľadať podnikateľský zámer, no ja mám už v sebe zabudovaný za tie roky asi nejaký „biznis lokátor“.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Karibik a dobrodružné podnikanie

 Miestni ľudia mali pomenovanie Moringa už prakticky v krvi. Strom , ktorého listy poznajú ako zdroj množstva vitamínov a minerálov, predávajú po uliciach a je pre nich všedný asi ako mango. My, neznalí ľudia zo strednej Európy, sme však vôbec nevedeli o čo ide. Postupne sme až zistili, že Moringa obsahuje až 46 antioxidantov a a rekordný počet vitamínov a minerálov. No po svete sa výťažky z listov predávali v hroznej kvalite.

Plesnivé, zle skladované, no jednoducho otras. Vtedy mi v hlave skrsol nápad. Prečo si nezaložiť plantáž na Sv. Lucii a rovno aj firmu na jej distribúciu? Stihli sme si nájsť plantáž, vybudovať prevádzku, kancelárie a dokonca objednať stroje na produkciu Moringy. Ha no samozrejme to takto jednoducho neodsýpalo. Dal som do toho množstvo peňazí, o ktorých som vedel, že sa mi tak skoro nevrátia. Jednoducho som šiel do toho srdcom a bojoval s úskaliami nezvyčajného biznisu. Veď aj tie spomínané stroje z Číny mi prišli s takmer polročným omeškaním. Od konkurencie som sa chcel hlavne odlíšiť kvalitou. Kontrolujeme hygienu, máme laboratórne osvedčenia, no jednoducho poctivo makáme. Po niekoľkých rokoch sa môžeme pýšiť predajom produktov Moringy po takmer celej Európe.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Takmer ako zázrak

Pýtate sa prečo je pre mňa Moringa srdcová záležitosť? Spomenul som , že nebudem tento strom častovať nevedeckými označeniami ako „rastlinný zázrak“ a podobne. Keď som ju ale skúšal (a stále skúšam) na sebe mal som tak trochu pocit, že sa zázrak stal. Ale o jej účinkoch by som vám chcel rozprávať nabudúce. Ok, Ok budem asi komerčný, ale je komercia zlá , keď je od srdca a otvorená?

Milan Bartos

Milan Bartos

Bloger 
  • Počet článkov:  1
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Srdciar v podnikaní i v živote, ktorý sa nebojí skúšať šťastie v neprebádaných vodách. Biznis môže byť aj skvelé dobrodružstvo! Zoznam autorových rubrík:  NezaradenéSúkromné

Prémioví blogeri

Martina Hilbertová

Martina Hilbertová

49 článkov
Yevhen Hessen

Yevhen Hessen

19 článkov
Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Jiří Ščobák

Jiří Ščobák

750 článkov
Adam Valček

Adam Valček

14 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu